Рубрики
ЗАГАЛЬНОДЕРЖАВНА УКРАЇНСЬКА ГАЗЕТА
 

Острів Крим та його «пірати»

Крим часто називають «островом» – і в поетичному, і в політичному сенсі. А з точки зору гідрології він фактично островом і є. Або був, поки не подаровано було півострову людським трудом дніпрової води. Міцна прив’язка залізничними магістралями, автошляхами його до транспортної мережі України сприяла розвитку кримської економіки, та, з другого боку, – позбавляла гострої актуальності розвиток кримського мореплавства. І, дійсно, «романтика моря» в Криму мала переважно колорит літа й курортних романів.

 

З перших днів окупації Криму морський транспорт одразу набув ексклюзивного значення. Спершу для військових перевезень у контексті мілітаризації півострова і його перетворення на найбільшу військову базу. Далі Крим було поступово блоковано з суходолу на законодавчому рівні – міжнародному, а згодом і державному, аж до громадянської блокади автовантажних перевезень, і цей ексклюзив набув конче широкого сенсу.

Про це йшлося у вступі до доповіді «Ефективність міжнародних санкцій проти РФ в галузі мореплавства у зв’язку із окупацією Криму», з якою виступив експерт фонду «Майдан закордонних справ» Андрій Клименко. Дослідження було проведено у партнерстві з міжнародною новинною платформою Ukraine Today. Доповідь було підготовано в рамках проекту «Журналістське розслідування» за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.  Презентація пройшла 7 жовтня в конференц-залі Фонду.

В основній частині доповідач надав прискіпливо деталізовану інформацію щодо фіксації заходів суден у порти Криму, з повною розкладкою по типах суден і прапорах державної приналежності, під якими вони ведуть заборонену міжнародним і українським законодавством діяльність. Було зазначено хорошу ефективність від оприлюднення такої інформації. От тільки 2 цифри: з відначально 260 суден умовного «кримського торгового флоту», внесених до «чорного списку», вже випали з роботи на кримські порти  134. Було багато цікавих прикладів, як новочасні торгові «пірати» плутають сліди, змінюють прапори, ховаючись навіть під прапорами, наприклад… Монголії, й ще багато яскравих фактів, що впевнено свідчать про ефективність цієї копіткої праці.

Презентацію було приурочено також до 2,5-річної діяльності на материку Інформаційно-новинного порталу Чорноморського регіону «BlackSeaNews», колектив якого був змушений покинути Ялту 7 квітня 2014 року.

Поширити запис
Записано

duboviaz@svitlytsia.in.ua

Коментарів немає

Залишити коментар