Рубрики
ЗАГАЛЬНОДЕРЖАВНА УКРАЇНСЬКА ГАЗЕТА
 

Інструкція по новому порядку нарахування / відновлення соцвиплат переселенцям

8 червня 2016 року Кабінет Міністрів України ухвалив зміни до Постанови № 637 і № 509, а саме в процес проведення соціальних виплат переселенцям. Вони стосуються таких виплат, як допомога сім’ям з дітьми, пенсії, стипендії та ін. Що потрібно робити для отримання / продовження соціальних виплат, читайте в інструкції нижче.

 

Для отримання / продовження адресної допомоги, пенсії або інших видів соціальної допомоги необхідно:

  1. Звернутися до органу соціального захисту або Пенсійного фонду за місцем Вашого фактичного проживання з:
  • відповідною заявою,
  • паспортним документом,
  • довідкою переселенця та її копією (вона обов’язково повинна бути дійсна; вже не вимагається штамп Міграційної служби; довідка є безстроковою, але увага: якщо піврічний термін дії довідки закінчився, то необхідно звернутися в управління соцзахисту для підтвердження безстроковості),
  • іншими документами (при необхідності і залежно від виплати).

 

  1. Мати відкритий рахунок в «Ощадбанку» (і його реквізити з собою), який зараз є єдиним банком для отримання соцвиплат.

 

  1. Чекати протягом плюс-мінус 15 днів за своїм місцем проживання, вказаним у заяві, соціального інспектора (інспекторів).

 

Увага! Тепер на соцінспекторів покладена функція перевірки місця проживання переселенців з метою контролю за проведенням соцвиплат. Такі перевірки будуть проводитися після першого відвідування не рідше, ніж раз на півроку. У тому числі не виключені і додаткові моніторинги (п. 4 Порядку здійснення контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за місцем їх фактичного проживання / перебування).

Якщо Ви відсутні за місцем проживання і після повернення дізнаєтеся про те, що до Вас приходили з перевіркою, обов’язково зверніться до відповідного органу соцзахисту (особисто або хоча б по телефону) протягом 3 днів з моменту повернення з інформацією про те, що Ви перебуваєте на місці.

 

  1. Соцінспектор складає акт обстеження матеріально-побутових умов сім’ї за формою, встановленою Мінсоцполітики. Акт підписується всіма повнолітніми внутрішньо переміщеними особами або їхніми законними представниками, а також самим соцінспектором.

 

  1. При цьому соцінспектор інформує Вас про обов’язок в десятиденний термін письмово повідомляти про зміну фактичного проживання (перебування) орган соцзахисту за новим фактичним місцем проживання (перебування), а також про наслідки невиконання цього обов’язку.

 

  1. Протягом трьох робочих днів з дня отримання Вашої електронної справи / Акта обстеження співробітник Вашого органу соцзахисту вносить на розгляд спеціальної комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.

 

Увага! Комісії формуються з представників районних / міських адміністрацій та / або місцевих, районних у містах рад.

 

  1. Протягом 5 днів комісія виносить рішення в письмовому вигляді щодо призначення, продовження або припинення Ваших виплат і повідомляє про рішення Вам письмово.

 

Порада. За словами міністра соцполітики, Ви як одержувач певного виду допомоги маєте право на участь в засіданні такої комісії. Після перевірки Вашого місця проживання соцінспекторіом бажано сконтактувати з Вашим органом соцзахисту і дізнатися про час /місце засідання комісії у Вашій справі для участі у ній.

У будь-якому випадку важливо вимагати від комісій рішення з Вашого питання в письмовому вигляді (!) для можливості подальшого оскарження рішення.

 

Якщо у Вас є претензії до правомірності дій соцінспектора, співробітників органу соцзахисту, членів комісії та виданих ними рішень, обов’язково повідомляйте про них шляхом:

1) направлення скарг у письмовій та/або електронній формі в:

  • орган соцзахисту /відповідний орган, що безпосередньо приймає рішення щодо долі Вашої соцдопомоги;
  • Мінсоцполітики (м. Київ, вул. Еспланадна, 8/10, 01601; zvernennya@mlsp.gov.ua; infozapit@mlsp.gov.ua)

2) оскарження дій/бездіяльності таких структур/посадових осіб шляхом подання позовної заяви до судового органу.

 

Важливо розуміти, що причиною ухвалення рішення щодо припинення Ваших виплат може бути:

1) наявність підстав, передбачених законодавством, про умови призначення відповідного виду соціальної виплати;

2) встановлення факту відсутності внутрішньо переміщеної особи за фактичним місцем проживання (перебування) згідно з актом обстеження матеріально-побутових умов сім’ї;

3) отримання рекомендацій Мінфіну за фактами, виявленими під час здійснення верифікації соціальних виплат;

4) скасування довідки внутрішньо переміщеної особи на підставах, визначених статтею 12 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб»;

5) отримання інформації від Держприкордонслужби, МВС, СБУ, Мінфіну, Національної поліції, ДМС, Держфінінспекції, Держаудитслужби та інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування (в т.ч. про те, що Ви більше 60 днів (у деяких випадках – 90 днів) перебуваєте на непідконтрольній уряду території України).

 

Якщо Вам припинили виплати і Ви усунули причини (одну з них) припинення, описані вище, Вам повинні відновити виплату допомоги в середньому через 1-2 місяці з моменту усунення таких причин.

Якщо ж виплати були припинені через скасування довідки ВПО з однієї з причин ст. 12 ЗУ «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», період їхнього відновлення – не менше 6 місяців.

 

 

Інформація надана ГО «КримSOS»  http://krymsos.com/ru/

Поширити запис
Записано

chornomorska@svitlytsia.in.ua

Коментарів немає

Залишити коментар