Рубрики
ЗАГАЛЬНОДЕРЖАВНА УКРАЇНСЬКА ГАЗЕТА
 

Переселенцям: що потрібно знати, коли вас прийдуть перевіряти

Фахівці благодійного фонду «Право на захист» підготували для переселенців (внутрішньо переміщених осіб – ВПО) роз’яс­нен­ня щодо перевірок їхнього фактичного місця проживання співробітниками соціальних служб. Роз’яснення подані у вигляді запитань і відповідей.

Що таке перевірка місця проживання ВПО?
Перевірка місця проживання внутрішньо переміщеної особи – це візит працівника управління соціального захисту в житлове приміщення, де проживає ВПО, з метою перевірки достовірності зазначеної в заяві інформації про фактичне місце проживання/перебування внутрішньо переміщеної особи.

Що робити, якщо Ви переїхали в інше житлове приміщення і більше не проживаєте за адресою, вказаною в довідці ВПО?
Вам необхідно протягом 10 днів після переїзду повідомити про це в управління соціального захисту населення за новим місцем проживання.

На підставі чого проводять перевірку?
Здійснення перевірки достовірності зазначеної в заяві інформації про фактичне місце проживання/перебування внутрішньо переміщеної особи передбачено Порядком призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, затвердженим Постановою Уряду № 365 від 08.06.2016.

Кого стосується перевірка?
Перевірки передбачені щодо всіх внутрішньо переміщених осіб, які отримують пенсію, довічну державну стипендію, всі види соціальної допомоги та компенсації, матеріальне забезпечення, соціальні послуги, субсидії і пільги за рахунок коштів державного бюджету та фондів загально­обов’язкового державного соціального страхування.
ВПО, які отримують щомісячну адресну допомогу, також підлягають перевірці.

Обстеження матеріально-побутових умов проживання сім’ї не передбачає здійснення обшуку або огляду житла, огляду або вилучення речей

Коли проводиться перевірка?
Перевірка місця проживання повинна здійснюватися протягом 15 днів з дня отримання управлінням заяви про призначення виплат особі, яка щойно встала на облік ВПО або яка відновила довідку ВПО.
Якщо особі вже раніше призначено виплати й особа їх отримує, то перевірка відповідно до роз’яснень Міністерства соціальної політики повин­на відбутися до
14 грудня 2016 року.
Перевірку передбачено проводити кожні 6 місяців.

В управлінні соціального захисту населення у Вас не мають права вимагати документи, які підтверджують поважність причин Вашої відсутності вдома під час перевірки

Що станеться, якщо під час перевірки Ви відсутні вдома?
У разі відсутності ВПО за місцем фактичного проживання під час проведення першої перевірки (яка проводиться протягом 15 днів з дня отримання управ­лінням заяви) комісія, яка приймає рішення про призначення соціальних виплат, може відмовити ВПО в їхньому призначенні.
У разі відсутності ВПО за місцем проживання під час проведення чергової перевірки (яка здійснюється раз на 6 місяців) перевіряючий працівник зобов’я­заний залишити Вам повідомлення про необхідність з’явитися в управління соціального захисту протягом 3 днів. Якщо Ви не з’явилися в управління (не отримали повідомлення, не мали можливості тощо), Вам повинні надіслати додатково рекомендований лист про необхідність з’явитися в управління протягом 3 днів.
Громадські активісти особливо підкреслюють, що в управлінні соціального захисту населення у Вас не мають права вимагати документи, які підтверджують поважність причин Вашої відсутності вдома під час перевірки. В управління необхідно з’явитися для фізичної ідентифікації, тобто пред’явити документ, що засвідчує особу.

Яким чином здійснюється перевірка місця проживання ВПО?
Перевірка являє собою візит інспектора управління соціального захисту населення до вашого житлового приміщення. Під час візиту інспектор складає акт обстеження матеріально-побутових умов проживання сім’ї.

Інспектор під час перевірки може:

  1. Увійти в приміщення, в якому Ви проживаєте;
  2. Уточнювати Ваші прізвище, ім’я, по батькові, адресу проживання;
  3. Уточнювати кількість членів сім’ї, які проживають разом, спорідненість між ними;
  4. Дізнаватися, чи вчиться дитина (діти) у вищому навчальному закладі, на якій формі навчання, чи отримує стипендію;
  5. Дізнаватися про наявність та характеристики житлових приміщень, земельних ділянок та транспортних засобів, що перебувають у власності, володінні або користуванні сім’ї;
  6. Дізнаватися відомості про додаткові джерела для існування, вклю­чаючи роботу без трудової угоди (неофіційне працевлаштування);
  7. Дізнаватися про відомості про покупку або оплату послуг, вартість яких перевищує 10-кратну величину прожиткового мінімуму для сім’ї (кожна сім’я має свій прожитковий мінімум залежно від кількості членів сім’ї, віку, інших характеристик);
  8. Вносити зазначену інформацію в акт обстеження матеріально-побутових умов проживання сім’ї;
  9. Вимагати кожного повнолітнього члена сім’ї підписати акт.

 

Що не можуть робити співробітники управління соціального захисту населення:

  • Дізнаватися подробиці Вашого особистого життя:
  • наявність / відсутність / місцезнаходження Ваших особистих речей, предметів;
  • яким чином Ви проводите вільний час;
  • коли Ви та інші члени сім’ї буваєте вдома;
  • в яких магазинах Ви робите покупки, який одяг, предмети або продукти купуєте;
  • вимагати номер телефону і присутності родича або знайомого, в якого Ви тимчасово перебуваєте;
  • іншу інформацію, яка не має відношення до запитань, наведених у переліку вище.

«Обстеження матеріально-побутових умов проживання сім’ї не передбачає здійснення обшуку або огляду житла, огляду або вилучення речей. Такі дії уповноважені здійснювати виключно представники правоохоронних органів України у визначених законом випадках», – підкреслили в «Право на захист».
Також соцінспектори не можуть рахувати кількість одиниць одягу, який є в квартирі, меблів, техніки і т.п.
Вони не можуть погрожувати, залякувати жителів житла або іншим чином намагатися отримати додаткову інформацію, яка не має відношення до мети обстеження матеріально-побутових умов проживання.

При здійсненні перевірки інспектор соціального захисту населення зобов’я­заний:

Відрекомендуватися, пре­д’я­вити службове посвідчення соціального інспектора та надати інформацію про мету візиту.
Поінформувати ВПО про обо­в’я­зок в десятиденний термін письмово повідомляти про зміну фактичного проживання/перебування структурний підрозділ з питань соціального захисту населення за новим місцем фактичного проживання/перебування, а також про наслідки невиконання цього обов’язку.
Заповнити акт обстеження матеріально-побутових умов проживання сім’ї, підписати його, надати особам, щодо яких здійснено перевірку, для ознайомлення та підпису.

Права й обов’язки внутрішньо переміщеної особи під час перевірки:
ВПО мають право дізнатися у інспектора його ПІБ, ознайомитися з його службовим посвідченням і даними, які внесені в акт обстеження матеріально-побутових умов проживання сім’ї. ВПО зобов’язані надавати інспектору необхідну інформацію, підписати акт обстеження матеріально-побутових умов проживання сім’ї.

Рекомендації ВПО для захисту своїх прав при здійсненні перевірки:
Якщо зафіксовані працівником дані в акті не відповідають дійсності або у вас є інші зауваження, зробіть про це відповідну позначку поруч зі своїм підписом.
Рекомендуємо ВПО після підписання акта попросити його копію або зробити фото на підтвердження проходження перевірки.
У разі допущення порушень з боку інспектора соціального захисту населення Ви можете зателефонувати:

  • На Урядову гарячу лінію за номером 1545 або 0800 50 73 09;
  • На гарячу лінію Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини за номером: 044 253 75 89 або 0800 50 17 20.
  • При цьому слід повідомити свої ПІБ, адресу та номер телефону, суть порушення.
Поширити запис
Записано

merzhvinski@ukr.net

Головний редактор газети "Кримська світлиця"

Коментарів немає

Залишити коментар